Michiel Frackers interviewt Mark Bernstein, tijdens de internet hype o.a. verantwoordelijk voor de CNN website. Mark Bernstein vertelt over betaalde content, bloggers en het verschil van nieuwsconsumptie toen en nu.

De manier waarom wij nieuws consumeren is radicaal veranderd de afgelopen 10 jaar. Maar uiteindelijk zal er behoefte blijven aan autoriteiten op het gebied van nieuws. Hier zijn kosten aan verbonden. Kranten zullen moeten innoveren. Maar uiteindelijk moeten de kranten wel journalisten hebben die op locatie het nieuws brengen. Gaan kranten uit onze samenleving verdwijnen? Nee. Zal de vorm waarin kranten informatie brengen veranderen? Jazeker. Ben ik bereid om voor nieuws te betalen? Jahoor, maar alleen als daar a) kwalitatief goede content tegenover staat b) ik geen advertenties (of verdomde irritante screen take overs!) te zien krijg.

So far my two cents!

One thought on “Mark Bernstein (ex-CNN) over luisteren en schreeuwen

  1. Pingback: Steven van Vessum

Leave a reply

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

required