Social Media MixInmiddels hebben, naast veel personen, ook veel bedrijven door dat je eigenlijk wel aanwezig moet zijn op Social Media. Maar, zoals Polle terecht in zijn presentatie ‘Waarom Social Media klote is‘ aangeeft, is Social Media over-hyped.  Toch kun je er niet meer om heen. Je moet er aan geloven.

Waarom Social Media gebruiken?

Omdat het een goedkope vorm van marketing is, waarin je de dialoog met (potentiële) klanten aan gaat en je concurrenten het ook doen. Het kan lang duren voordat de ROI duidelijk wordt, maar dit is wel de toekomst.

Hoe gebruik je Social Media?

Goede vraag. Er zijn zat ‘Social Media Experts‘ (de laatste keer dat ik op LinkedIn op ‘Social Media Expert’ zocht waren het er 13.579). Ik kan mezelf hier lastig een Social Media Expert noemen, dus verwijs ik graag door naar: Polle de Maagt en Eric-Jan Achten.

Social Media begrijpen begint allereerst met door hebben dat geen extra sales kanaal is. Je kunt het ook niet zo 1-2-3 “aanzetten” zoals bijvoorbeeld bij Zoekmachine Adverteren. Je moet het meer zien als een duurzame investering (zoals Zoekmachine Optimalisatie), waar vooral veel tijd en aandacht in gaat zitten.

Socialnomics

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ypmfs3z8esI[/youtube]

Check ook de website van Socialnomics.
Filmpje via: Tim van Leht.

Leave a reply

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

required